Strona: Ogólnopolski Kongres Nauczycieli Języka Angielskiego w Warszawie / Centrum Języków Obcych

Ogólnopolski Kongres Nauczycieli Języka Angielskiego w Warszawie

W dniu 23 marca 2018 odbył się w Warszawie Ogólnopolski Kongres Nauczycieli Języka Angielskiego, którego tematem była „Skuteczna komunikacja jako wyzwanie w nauczaniu języka angielskiego”.

Kongres został zorganizowany przez  wydawcę magazynu Horyzonty Anglistyki, Forum Media Polska. Czasopismo  Horyzonty Anglistyki jest zbiorem bardzo przydatnych dla nauczycieli języka angielskiego materiałów, które dostarczają informacji na temat metod nauczania języka obcego przy wykorzystaniu najnowszych technologii oraz materiałów autentycznych.  

Na całe wydarzenie przypadło kilka prelekcji wygłaszanych przez osoby cenione w środowisku pedagogicznym za swoje nowatorskie podejście do działalności dydaktycznej. Pierwsze wystąpienie oddane zostało w ręce prof. zw. dr hab. Jacka Witkosia z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i dotyczyło zmieniającej się roli i funkcji języka angielskiego na przestrzeni lat w edukacji polskiej. Zaprezentowanie materiałów sprzed wielu lat oraz porównanie ich z materiałami obecnie dostępnymi na rynku uświadomiło większości uczestników konferencji jak ogromna zmiana nastąpiła w tej kwestii.

Kolejna prelekcja przypadła w udziale znakomitemu praktykowi, dr Grzegorzowi Śpiewakowi, który swoim wystąpieniem na temat przełamywania barier w mówieniu w języku obcym oraz swoim entuzjastycznym podejściem prawdziwego nauczyciela z pasją, porwał całą publiczność. W swoim przemówieniu skupił się na zaprezentowaniu sprawdzonych rozwiązań pokonywania strachu przed mówieniem w języku obcym, odwołując się do autentycznych doświadczeń z własnej wieloletniej pracy jako nauczyciel języka angielskiego.

Następne dwie prelekcje odnosiły się do ważnego w edukacji tematu motywowania uczniów do nieustającej pracy nad językiem obcym. Tutaj uwaga prelegentów, tj Karoliny Kępskiej oraz Aleksandry Dykty, skupiała się na wykorzystaniu najnowszych technologii jako źródła motywacji do nauki. Nowatorskie pomysły gier i zabaw oraz zastosowania ogólnodostępnych internetowych programów edukacyjnych w procesie nauczania języka były niezwykle cennym źródłem inspiracji dla większości uczestników konferencji.

W drugiej część Kongresu z największym entuzjazmem przyjęte zostało wystąpienie kognitywisty i biologa, dr hab.n.hum. Macieja Błaszaka, który mówił o najnowszych osiągnięciach neurodydaktyki w pracy z uczniem. Niesamowita osobowość oraz pełne pasji podejście dr Błaszaka sprawiły, że publiczność słuchała nowinek ze świata neurodydaktyki z zapartym tchem. Niezmiernie obrazowy i klarowny sposób objaśnienia skomplikowanych zjawisk biologicznych i psychologicznych odnoszących się do osób zdobywających wiedze sprawił, że każdy uczestnik poczuł potęgę swojej roli w kształtowaniu procesu nauczania.

Arlena Witt, znana w świecie edukacji języka angielskiego z nauczania poprzez serię programów „:Po Cudzemu” zamieszczonych na platformie youtube, została równie entuzjastycznie przyjęta przez uczestników Kongresu. Połączenie nauki z rozrywka i humorem przemówiło do publiczności i większość osób zgodnie przyznała, że trafienie do ucznia poprzez właśnie takie podejście może przynieść niewymierne rezultaty.

Kongres, w którym uczestniczyła ogromna liczba nauczycieli języka angielskiego
z całej Polski dostarczył wiele cennych wskazówek dotyczących pracy z uczniem
i urozmaicania zajęć, tak aby przyswajanie języka angielskiego przestało być przymusem i stało się przyjemne zarówno dla ucznia jak i nauczyciela.

Opracowała: Karolina Potocka

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.
Obowiązek informacyjny wynikający z Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw.

Akceptuję