11 grudnia 2017 roku odbyło się szkolenie metodyczne dla Zespołu Germanistów SJO Politechniki Rzeszowskiej pt. „Elementy edukacji pozytywnej w nowoczesnym nauczaniu języków obcych”.
Prelegent dr hab. Przemysław Gębal, prof. UW w swoim wystąpieniu poruszył temat powstania nowego nurtu - psychologii pozytywnej. Szczęśliwy lektor, to również zadowolony student.
Psychologia pozytywna jako połączenie dwóch psychologii, psychologii humanistycznej
i psychologii jakości życia, ma zastosownie praktyczne w biznesie, w edukacji – dla zwiększenia efektywności pracowników i ich satysfakcji osiąganej w pracy. Jednak głównym celem psychologii pozytywnej jest poprawa dobrostanu każdego człowieka.
Dobrostan lektora (wykładowcy) to:
- dobrostan emocjonalny (poczucie szczęścia, satysfakcji z zajęć)
- dobrostan psychologiczny (zawodowy, rozwój osobisty)
- dobrostan społeczny (pozytywne funkcjonowanie społeczne w zespole)
Psychologia pozytywna zwraca uwagę na cnoty i mocne strony charakteru. Skupia się na tym, jak wywołać pozytywne emocje, jak kształtować zalety człowieka, jak wzmagać poczucie szczęścia.
Dobra relacja z samym sobą i ze swoim otoczeniem, umiejętność dostrzegania trudnych emocji i radzenie sobie z nimi, to jedna z większych tajemnic sukcesu szczęśliwego życia.
Tego typu szkolenia skłaniają do refleksji, motywują do doskonalenia siebie i warsztatu pracy, uczą wrażliwości w środowisku pracy wśród współpracowników i studentów.